نوشته شده توسط : امین

 

- آیا من نیاز به پروتز سینه دارم؟

بسیاری از بانوانی که در اثر سرطان سینه ، یک سینه یا هر دو را از دست داده اند ؛ به کمک پروتز سینه می توانند تعادل بدن شان را مجدد به دست آورند.
پروتز سینه سیلیکونی، وزن و فرمی شبیه سینه طبیعی دارد. و یکی از مزایای آن اینست که به بدن شما کمک می کند تا دوباره متقارن و متعادل شود.

علت جراحی پروتز سینه چیست؟
بزرگ کردن سینه یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی دربانوان است.
هر سال دهها هزار زن متقاضی این عمل جراحی میباشند. بسیاری از زنان تصور می کنند که سینه هایشان بسیار کوچک است و اندازه یا شکلش نامتوازن یا غیر جذاب است. بعضی از زنان سینه هایی دارند که کاملا رشد نکرده است یا بعد از حاملگی یا به دنبال تغییر وزن یا پیر شدن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و تغییر کرده است.این جراحی باعث بازگشت اعتماد به نفس در آنها خواهد شد.
خانمی که می خواهد عمل بزرگ کردن سینه را انجام دهد، حق انتخاب در نوع عمل جراحی را دارد، به طور مثال:
نوع وجنس، اندازه پروتز، و برش لازم جهت جاگذاری پروتز سینه. برای هر انتخاب فواید و مضراتی وجود دارد، به هر حال به مراجعه کننده اطلاعات لازم داده می شود و بدین وسیله، اوست که با مشاوره تصمیم می گیرد، کدام روش برایش بهتر است.
آیا پروتزهای سینه مطمئن و قابل اطمینان هستند؟
ماده پر كننده پروتزها و لایه بیرونی آن از جنس سیلیكون است، و سیلیكون عنصری است كه در طبیعت یافت می‌شود و از تركیب عناصری چون كربن، ئیدروژن و اكسیژن ایجاد می‌شود. سیلیكون در تولید محصولاتی چون لوازم آرایشی، مواد غذایی و پروتزهای پزشكی مورد استفاده دارد. مطالعات زیادی در جهت اثبات بیماری‌زا بودن پروتزهای سیلیكونی سینه انجام شده است و در نتیجه این مطالعات می‌توان گفت كه در حال حاضر هیچ مدركی بر اینكه پروتزهای سیلیكونی سینه موجب افزایش سرطانهای سینه می‌شود وجود ندارد، در ضمن هیچ دلیلی بر اینكه پروتزهای سینه موجب ایجاد بیماریهای خود ایمنی مانند آرتروروماتوئید می‌شود وجود ندارد.
بسیاری از خانم ها در مورد این نوع عمل جراحی بدون شک داستان های ترسناکی شنیده اند. ازجمله مسمومیت زایی سیلیکون یا ایجاد بیماری خود ایمنی/ بافت همبندی پروتز که مربوط به "تراوش"یا مهاجرت ژل می باشند.
در نتیجه در مورد عمل بزرگ کردن سینه در دهه اخیر تبلیغات متفاوتی انجام شده است، مخصوصاً از طریق عملکردهای غیر مسئولانه ی رسانه ها که بدین طریق علی رغم حقایق موجود، ادعاها و سئوالاتی در مورد ایمنی سیلیکون مطرح شده است.
سازمان مدیریت غذا و دارو در امریکا (FDA) به این نتیجه رسیده بود که "هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ژل سیلیکون ،که پروتزها با آن پر میشوند، ایمنی ندارند اما مدارک کم و ناکافی برای اثبات ایمنی آن وجود دارد." تمام موارد بالا نتیجه دعوی حقوقی در حال رسیدگی بر ضد تولیدکنندگان پروتزهای سیلیکونی میباشد.
در گذشته از ژل سیلیکون برای پر کردن نقائص بافت نرم و چین و چروکها به شکل تزریق استفاده می گردید(ژل دائمی) که این مسئله سالهاست ممنوع گردیده است. کارخانه های سازنده پروتز سیلیکون علاوه بر استحکام دادن جدار پروتزها امروزه از ژلهایی استفاده میکنند که حتی در صورت بریده شدن جداره نیز از هم جدا نشده و وبه بیرون پخش نمی شوند.
از چه سنی برای بزرگ كردن سینه‌ها مناسب است؟
بزرگ كردن سینه‌ها را می‌تواند از 18 سالگی به بالا انجام داد و هیچ سنی برای بهتر كردن ظاهر سینه‌ها دیر نیست.
پروتزهای سینه در زیر عضلات قرار می‌گیرند یا در روی عضلات؟
آناتومی بیماران مختلف با یكدیگر متفاوت است،و باید توسط یک فوق تخصص پلاستیک معاینه شوید و سلیقه خودتان راهم بگویید تا بهترین روش انتخاب شود.
آیا لازم است كه منتظر بمانیم كه بعد از بچه‌دار شدن این جراحی را انجام دهیم؟
این بسته به انتخاب بیمار است، بیشتر از نیمی از بیماران قبل از بچه‌دار شدن تحت عمل قرار می‌گیرند و بیشتر آنان هیچ مشكلی در شیردهی پس از جراحی ابراز نكرده‌اند. در ضمن برشی كه استفاده می‌شود كوچك است و جراح سعی می‌كند كه میزان به هم ریختگی غده‌های شیری اطراف نیپل را به حداقل برساند.
پروتز سینه كه در زیربافت سینه موثر در شیر دهی قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان آسیبی به تغذیه كودك نخواهد رساند.
چگونه من می توانم بهترین اندازه را انتخاب کنم؟
پروتزهای سینه انواع و اندازه های مختلف دارند و هر زنی میتواند انواع اندازه ها را انتخاب کند. بیشتر زنان بر اساس اندازه ی سینه بندشان اندازه ی پروتز سینه را برای خود دشان مشخص می کنند. کلید انتخاب اندازه پروتز سینه این است که این پروتز به طور کلی به شما ظاهری موزون تر و مناسب تر بدهد و با خواست شما هم خوان باشد.در هنگام مشاوره جراح پلاستیک شما اندازه های سینه و قفسه ی سینهی شما را می گیرد؛ تا امتحان کند که چه اندازه ای برای شما مناسب است. بعلاوه با این اندازه گیری های بخصوصی، ظاهر شما را با بهترین اندازه ی سینه در نظر می گیرد.
پروتز های سینه تا چه مدت باقی می مانند؟
همانند باقی محصولات ساخت دست بشر، پروتز های سینه نیز تا ابد باقی نمی مانند. با وجود اینکه بسیار قوی و مقاوم هستند،حتی در برابر فشار، ولی مستعد کهنه شدن و فرسایش در طول زمان می باشند. به عبارت ساده تر، پوسته ی خارجی پروتز سینه، بالاخره فرسوده و نازک شده و در بعضی موارد نیاز به خارج کردن آن میشویم وباید جایگزین دیگری در همان فضا یا فضای دیگری استفاده شود.
نمودارها و تصاویر زیادی وجود دارد که مشخص می کند که نهایتا هر نوع پروتز سینه قبل از اینکه خراب شود، چقدر باقی می ماند.در یک نمودار میانگین حدود 20 سال است. اگرچه کهنه شدن و یا پاره شدن در میان افراد مختلف متفاوت است، بنابراین یک زن که ورزشها و تمرینهای فیزیکی زیادی مثلا چندین ساعت در روز به طور مرتب انجام می دهد و سینه هایش حرکت زیادی میکند(بعبارت دیگر مربی های ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و...)به طور طبیعی پروتز سینه ی آن ها در یک دوره ی زمانی مشخص نسبت به کسانی که تمرینات و تحرکات کمتری دارند، بیشتر فرسوده و پاره می شوند بنابر ابن به منظور داشتن یک ارزیابی مناسب برای حالت و موقعیت پروتز های سینه ی شما بهترین توصیه و پیشنهاد این است که توسط پزشک و متخصص به طور منظم بعد از 10 ـ 15 سال که از عملتان گذشت معاینه شوید و اگر لازم بود سونوگرافی انجام دهید.
گرایش های جدید نشان می دهند که در سال های اخیر پروتز سینه از جمله عمل های زیبایی بوده است که محبوبیت بسیار بالایی در بین زنان یافته است. اینکه چرا زنان به پروتز سینه روی خوش نشان داده اند و چرا این عمل جراحی در بین زنان شیوع پیدا کرده است خود به عوامل مختلفی بستگی دارد. از یک سو نگاه جامعه از منظر زیبایی شناختی تغییر یافته است و از سوی دیگر علم پزشکی رشد کرده است و توانسته است خدمات نوینی در زمینۀ پروتز سینه ارائه کند؛ روش هایی که محبوبیت پروتز سینه را بیش از پیش کرده است. بسیاری از زنان احساس می کنند سینه های کوچک و رشد نکرده ای دارند، عده ای دیگر نیز چنین فکر می کنند که ناهنجاری های سینه و عدم توازن سینه دارند، برخی نیز به دلیل زایمان و شیردهی و یا بالارفتن سن ممکن است احساس کنند که زیبایی سینه شان را از دست داده اند و... . همۀ این عوامل می توانند پروتز سینه را برای زنان تبدیل به گزینه ای جذاب و غیر قابل چشم پوشی کنند. اما قبل از هر چیز باید بدانید که در پروتز سینه از چه موادی استفاده می شود.
ماده ای که در پروتز سینه از آن استفاده می شود سیلیکون است. سیلیکون ماده ای است که در طبعت وجود دارد و عناصر عمدۀ آن اکسیژن، هیدروژن و کربن می باشند. سیلیکون علاوه بر در پروتز سینه و به طور کلی پزشکی، در صنایع غذایی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این ماده در پروتز سینه سبب نگرانی و حتی وحشت برخی از خانم ها می شود. این تصور ریشه در گفتارها و شایعاتی دارد که این ماده را سرطان زا معرفی می کنند. اما بهتر است بدانید که مطالعات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است و هیچ کدام از این مطالعات رابطه ای قطعی و معنی دار بین بیماری های سینه و پروتز سینه با استفاده از سیلیکون را نشان نداده اند. سازمان مدیریت غذا و دارو آمریکا (FDA) از جمله مراکزی است که در نتایج تحقیقات خود اعلام کرده است که "هیچ سند و مدرکی مبنی بر اینکه ژل سیلیکون که پروتزها با آن پر می شوند، وجود ندارد. گرچه مدارکی کم و ناکافی برای اثبات ایمنی آن وجود دارد."



:: موضوعات مرتبط: لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , تزریق بوتاکس و ژل , جراحی گوش , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لاغری موضعی با کویتیشن , افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک , بارداری بعد از لیپوماتیک , شایعات و حقایق لیپوساکشن , لاغری و پیکر تراشی , ابدومینوپلاستی , لیپوساکشن ساق پا , لیپوساکشن مردان , جراحی پلک , لیپولیز لیزری , جوان سازی , لاغری و تناسب اندام , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: پروتز سينه و شيردهي , عکس پروتز سينه زنان , انواع سايز پروتز سينه , انواع پروتز سينه , بهترين دكتر پروتز سينه , هزينه عمل پروتز سينه سال , 96 پروتز سينه ني ني سايت , تركيدن پروتز سينه , ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

يه روز دو تا تنبل ميرن بانک ميزنن، اولي ميگه بيا پولا رو بشمريم.

دومي ميگه: ولش كن فردا راديو ميگه!

 

=======================

 

غضنفرمیره دكترمیگه آقای دكترمن فراموشی گرفته‌ام.
دكتر میگه: چندوقته این بیماری رو دارین؟
غضنفرمیگه: كدوم بیماری؟

========================

غضنفر داشت نوارخالی گوش میداد و بلند بلند گریه میكرده، بهش میگن چرا گریه میكنی؟
میگه: دلم واسه خواننده‌اش میسوزه، طفلكی لال بوده!

 

========================

 

غضنفر به زنش ميگه: زن مهريه‌ات را بگذار اجرا تا با پولش خونه بخريم!

 

=========================

 

يه پسره به دوستش ميگه: بيا بريم دريا.
دوستش ميگه: نه اگه غرقشم مامانم منو ميكشه!

==========================

 

آمریكاییه میخواسته غضنفر ضایع كنه می‌برتش تو آمریكا و بهش میگه: زمین را بكن. غضنفر بعد از100متر كندن به یک سیم میرسه، آمریكاییه بهش میگه: ببین ما از100سال پیش تلفن داشتیم!
غضنفر هم یارو رو می‌برتش تو شهرشون و بهش میگه: بكن، آمریكاییه بعد از100متر كندن به چیزی نمیرسه، غضنفر بهش میگه ببین ما از100سال پیش موبایل داشتیم!

==========================

 

به غضنفر میگن: نظرت راجع به ماه رمضان چیه؟
میگه: والا خیلی خوبه فقط یه کم زولبیا بامیه اش رو زیاد کنن بهتر میشه!

 

==========================

 

به غضنفر میگن بابات به رحمت ایزدی پیوست،
میگه: رحمت ایزدی دیگه کیه؟
میگن: نه منظورمون اینه که به دیار باقی شتافت،
میگه: دیار باقی دیگه کجاست؟
میگن: یعنی دار فانی رو وداع گفت،
میگه: دار فانی دیگه چه جور داریه؟
میگن: یعنی رخت از این دنیا بربست،
میگه: منظورتون رو نمیفهمم!
میگن: احمق، بابات مرد،
میگه: احمق خوتی، بابا دیگه کیه!

 

========================

 

غضنفر جلوی یک عابر بانک ایستاده بود و التماس می‌کرد: تو می‌تونی دو میلیون تومان به من قرض بدی، می دونم که داری، کمکم کن، به خدا بهت بر می گردونم!

 

========================

 

غضنفر پسرشو میفرسته دانشکده افسری، دوستاش بهش میگن: درس پسرت که خیلی خوبه بود، بهتر بود میگذاشتی دکتر یا مهندس بشه؟
غضنفرمیگه: نه، آخه میخوام وقتی درسش تموم شد باهم کلانتری باز کنیم!

 

==========================

 

به غضنفر ميگن: دوست داری بابات بميره ارثش به تو برسه؟
ميگه: نه، دوست دارم بکشنش تا ديه هم بگيرم!

 

==========================

 

قاضی: چرا با سر زدی توی صورت دوستت؟
غضنفر: جناب قاضی! خودش می‌خواست، هر وقت من را می‌دید،
می‌گفت یک سری به ما بزن!

 
===========================

 

غضنفر میره سیگار فروشی و میگه: آقا سیگار برگ دارین؟
فروشنده میگه: خیر.
غضنفر میگه: پس یک بسته كوبیده بدین!

 

============================

 

غضنفر دوتا کراوات زده بود که بره عروسی، بهش میگن چرا دوتا کراوات زدی؟
میگه: آخه عقد و عروسی با همه!



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , بارداری بعد از لیپوماتیک , لاغری و پیکر تراشی , برداشتن تومورهای پوستی , ,
:: برچسب‌ها: لطیفه , لبخند , جک , طنز , خنده ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

فرصت‌های کسب و کاری متعددی وجود دارند که برای شروع به هزینه‌ی کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه‌ای نیاز نداشته‌باشند! بله درست شنیدید! ولی درعوض باید زمان و تلاش زیادی خرج آن کنید. علاوه بر این، بسیاری از فرصت های کسب و کار کوچک بر مجموعه مهارت‌های شما استوار هستند، از جمله مهارت‌های کامپیوتری.

ولی کمی صبر کنید، چیزهای دیگری هم هست:

یک بخش دیگر به نام کسب و کارهای “دنیای واقعی” به این متن اضافه کرده‌ام تا کسانی که مهارت‌های خاصی در زمینه‌ی کامپیوتر ندارند هم بتوانند استفاده کنند. در این نوشتار تنها چند مورد از ایده های کسب و کار کوچک را مطرح می‌کنیم و به‌اختصار در مورد کم‌هزینه بودن آن‌ها صحبت می‌کنیم.
در ادامه با چند ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم آشنا می شوید

۱. مشاور

در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید. در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند Clarity) یک حساب کاربری باز کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.


۲. تولید محتوا

فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است. تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا، و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته‌باشد. به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند TextBroker برای جا افتادن در بازار و ایجاد حلقه‌ی مشتریان خود استفاده کنید.


۳. طراحی گرافیکی

این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید که مشتریان بسیاری برای کسب و کارشان به‌دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند. به دنبال سایت‌هایی مانند GIMP بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌بیاندازید و حلقه‌ی مشتریان‌تان را گسترش دهید.
۴. اختراع

پیشترها، مخترع بودن یک هدف دست‌نیافتنی بود، و گاها افراد برای توجیه روانی بودنشان از این اصطلاح استفاده می‌کردند. ولی دیگر این‌چنین نیست! با پلتفرم‌های جمع‌سپاری مانند kickstarter،‌ تأمین سرمایه‌ی مالی برای هرکسی ممکن است. مزیت این مدل این است که اگر پول موردنیازتان فراهم شود و به‌اصطلاح از لحاظ مالی تأمین شوید، نشان‌دهنده‌ی موفیقت شما در یافتن بازار است. اگر ایده‌ی شما مورد استقبال قرار نگیرد، به این معنی است که لازم است مسیر آمده را برگردید و دوباره طرح‌ریزی کنید.
۵. سازنده‌ی طلا و جواهر

کم نیستند بانوانی که دوست دارند خودشان را با زیورآلات زیبا بیارایند. این مورد را با علاقه‌ی روزافزون به زیور آلات دست‌ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه‌ی موفقیت در دستان شما است. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.


۶. فروش اجناس دست دوم

عموما در بازارهای محلی مانند جمعه‌بازارها و سمساری‌ها و هرجای دیگری، می‌توانید اجناس جالب و ارزشمندی پیدا کنید. شما ارزش واقعی آن‌ها را درمی‌یابید و آن‌ها را در فهرست اقلام فروشی قرار می‌دهید. سایت‌هایی مانند eBay و Craigslist بازار خوبی برای ارائه‌ی کالاها هستند. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم عالی است.
۷. موسیقی‌دان

این ایده به آن‌چه در ذهن شماست شباهتی ندارد. ما درباره‌ی این صحبت نمی کنیم که ستاره‌ی موسیقی بشوید،‌بلکه فقط قرار است چرخ زندگی‌تان را از این طریق بچرخانید. از ضبط موسیقی در استودیو گرفته تا نوشتن ریتم و شعر برای کسب و کارها. اگر این مهارت را داشته‌باشید مطمئن باشید می‌توانید از این طریق امرار معاش کنید. با نرم‌افزارهایی مانند Reaper (که بسیار ارزان است) می‌توانید درست روی کامپیوترتان، استودیوی تولید موسیقی خودتان را داشته‌باشید. با استفاده از سایت‌هایی مانند Fiverr می‌توانید اولین مشتریان خودتان را پیدا کنید و کم کم به یک کسب و کار مستقل و ثابت برسید.
۸. مدیریت شبکه‌های اجتماعی

ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید. ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند. خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند. مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و غیره بسیار مهم هستند. باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر کی از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.
۹. آموزش/ مربی‌گری

قابل توجه مربیان مشتاق آموزش: این کسب و کار به هزینه‌ی بسیار کمی از نظر راه‌اندازی یک محیط یادگیری مجازی و/ یا محیط آموزشی نیاز دارد. در آغاز فرآیند مربوط به استارت‌آپ، علاوه بر اینترنت سرعت بالا، به زمان و تلاش نیاز دارید. درمجموع، هزینه‌ی استارت‌آپ راه‌اندازی و هدایت یک سرویس آموزش/ یادگیری مجازی، هزینه‌ی بسیار کمی دارد.این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.
۱۰. مشاور فنی

یادگرفتن امور مرتبط با کامپیوتر همیشه مورد تقاضا است. درنتیجه، یک راه برای کمک به این مسئله این است که آموزش‌هایی بر مبنای برنامه‌های کامپیوتری خاص (یا چندگانه) آماده‌کنید که جزئیات مربوط به استفاده از آن برنامه و تکمیل پروژه را به ارباب رجوع بدهد. بنابراین، بهترین راه برای کاهش هزینه‌های استارت‌آپ در این ایده این است که هم برنامه را در اختیار داشته‌باشید و هم برنامه‌های مرتبط با آن را، تا بتوانید دستورالعمل یا ویدیوی “چگونه می‌توانم” درست کنید. به‌علاوه، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت بهاینکار اختصاص دهید که تمامی فعالیت‌های انجام شده در آن قابل دسترسی و پیگیری باشند، پس باید هزینه‌ی راه‌اندازی وب‌سایت را نیز در هزینه‌های اولیه‌ی استارت‌آپ‌تان لحاظ کنید. در نهایت، در این راستا، خدمات‌رسانی اینترنتی/ تلفنی نیز بسیار سودمند خواهد بود.
۱۱. پیاده‌سازی فایل‌های صوتی

پیاده‌ساز کسی است که یک فایل صوتی را به نوشتار تبدیل می‌کند. این کار به‌نظر روبه‌زوال می‌آید، ولی حقیقت این است که به‌خاطر افزایش ویدیوهای اینترنتی این شغل نیز رو به گسترش است. حقیقت این است: کامپیوترها هنوز هم در شناسایی کلام با مشکل مواجه هستند. صاحبان کسب و کار و کارآفرینان نیاز دارند فایل‌های ویدیویی‌شان به نوشتار تبدیل شوند تا هم کسانی که مشکل شنوایی دارند از آن‌ها بهره بگیرند و هم موتورهای جستجو متوجه محتوای این ویدیو شوند.

به‌علاوه، شما سفارش‌تان را از کسانی می‌گیرید که صرفا می‌خواهند فایل‌های آن‌ها پیاده شوند تا بهتر مطالعه و درک شوند. برای شروع می‌توانید از fiverr سفارش کار بگیرید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.
۱۲. مترجم

مانند تولیدکننده‌ی محتوا، خدمات ترجمه (حداقل در این بخش) مستلزم متنی است که می‌خواهند از یک زبان به یک زبان کاملا متفاوت برگردانده شود. درحالی که این مهارت اساسا مستلزم این است که فرد در چند زبان مهارت داشته باشد، هزینه‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ شامل هزینه‌ی اینترنت/ تلفن و نیز مخارج مربوط به سفر است. به‌علاوه، مخارج بازاریابی نیز می‌تواند در هزینه‌های استارت‌آپ اعمال شود. فقط این نکته را به‌خاطر داشته‌باشید که: اگر در هیچ زبانی تسلط یا مهارت ندارید، به‌هیچ‌وجه سراغ این کار نروید. فکر نکنید با ابزاری مانند “ مترجم گوگل” می توانید این کار را به‌درستی انجام دهید.با وجود این که مترجم گوگل بی‌نظیر است، ولی همیشه کارش را عالی انجام نمی‌دهد.
۱۳. ستاره‌ی یوتیوب

خوب، لازم نیست که یک ستاره باشید! ولی با استفاده از دوربین یک گوشی هوشمند و یک موضوع خوب، می‌توانید از طریق یوتیوب خودتان کسب و کاری راه‌بیندازید. شما یک‌شبه میلیونر نخواهید شد، ولی با مخاطب‌یابی قطعا می‌توانید مبلغ قابل قبولی به واسطه‌ی شهرت تازه به‌دست‌آمده‌‌تان به دست آورید.
فهرست ۲۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم در دنیای واقعی
۱۴. تمیز کردن و نگهداری آکواریوم

آدم‌ها از وجود آکواریوم در منزل و محل کارشان لذت می‌برند ولی زمان کمی در اختیار دارند. اگر در زمینه‌ی نحوه‌ی نگهداری از انواع آکواریوم مهارت دارید، پس می‌توانید یک مدل کسب و کاری عالی را راه‌انداری کنید.
۱۵. نگهداری از کودکان

بسیاری از آدم‌ها چندشغلی هستند یا هر دو والدین کار می‌کنند. این امر حقیقت زندگی امروز در جهان است. حتی  اگر بحث کار کردن والدین هم درمیان نباشد، باز هم ممکن است والدین بخواهند یک‌شب را دونفری به رستوران یا گردش بروند. دراین‌جاست که پرستار کودک وارد صحنه می‌شود. شما می توانید گواهی عدم سوء پیشینه هم بگیرید و قابل اعتماد بودن‌تان را به آن‌ها اثبات کنید و تصمیم‌گیری را به والدین بسپارید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: ۱۴ ایده‌ی کسب و کار اینترنتی که از فردا می‌توانید آغاز کنید
۱۶. تعمیر کامپیوتر

تعمیرکار کامپیوتر در محل همچنان یک نیاز قطعی است. بسیاری از افراد به کسی نیاز دارند که فایل‌های به‌اشتباه حذف شده‌شان را بازیابی کند، یا قطعه‌ای را در کامپیوترشان تعویض کند. حاضر شدن در محل، از جمله تسهیلاتی است که می‌توانید بابت آن هزینه دریافت کنید. یک راه دیگر برای متمایز کردن خدمات‌رسانی‌تان این است که خدمات امنیت داده‌ها نیز برای پشتیبانی از مشتریان‌تان فراهم کنید، از جمله رمزنگاری هارد دیسک و امنیت شبکه‌های بی‌سیم.
۱۷. دستیار انجام امور فردی

برای کسانی که آن قدر سرشان شلوغ است که برای برخی کارها وقت ندارند این سرویس یک ایده‌ی بسیار خوب است. از طرف دیگر این ایده برای کسانی که مشتاق کمک کردن به دیگران هستند نیز عالی است. هرچند تنها هزینه‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ، بازاریابی از طریق کارت ویزیت، و دیگر قالب‌های تبلیغات را شامل می‌شود، تنها هزینه‌ی تکرارشونده در این مسیر عبارت است از پر نگه‌داشتن باک بنزین ماشین‌تان. نیازی به گفتن ندارد که این کار هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارد و برای پس‌انداز کردن پول برای روز مبادا عالی‌است.
۱۸. خدمات جابجایی

اگر راهی برای جابجایی و حمل و نقل سراغ دارید، پس می‌توانید یک نامه‌رسان باشید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.
۱۹. نگهداری از حیوانات خانگی

هیچ جای انکاری وجود ندارد که باور مردم درباره‌ی نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به ۶۰ سال پیش تغییر کرده است. امروزه افراد حیوانات خانگی‌شان را عضوی از خانواده می‌دانند و همان رفتاری که با اعضای خانواده دارند در مورد آن‌ها نیز انجام می‌دهند. برخی از افرادی که حیوان خانگی دارند و بسیار پرکار هستند و مشغولیت زیادی دارند تمایل دارند که کسی از عزیزان‌شان مواظبت کند.

مطلب مرتبط:  ۳۷ ایده‌ی کسب و کار کم هزینه و پرسود
۲۰. برنامه‌ریز مراسمات

برنامه‌ریزی مراسمات نیز یک کسب و کار کم‌هزینه‌است که هم پردرآمد است و هم بسیار جذاب. به طور کلی، تنها چیزی که برای انجام این کار لازم است (به‌غیر از هزینه‌ی اینترنت)، نظم است و توجه به جزئیات. علاوه بر هزینه‌های مرتبط با اینترنت که در هزینه‌ی استارت‌آپ اعمال می‌شوند، ممکن است نیاز باشد تا برنامه‌ریز مراسمات خریدهای اضافی مربوط به برنامه‌ریزی مراسم را انجام دهد؛ یکی از این خریدها عبارت است از خرید یک خط تلفن اختصاصی.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , کرایولیپولیز , بارداری بعد از لیپوماتیک , ابدومینوپلاستی , جراحی بینی ثانویه , لیپولیز لیزری , ,
:: برچسب‌ها: کسب و کار , ایده , راه اندازی , فرصت شغلی , تولید محتوا , طراحی گرافیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین



حضور پر رنگ ایده‌های طراحی اسمارت‌فون‌های سری S8 در طراحی نوت جدید کاملا آشکار و هویدا است اما اینجا و آنجا برخی از المان‌های گوشی نگون‌بخت نوت7 را نیز در این مدل می‌‌توان مشاهده کرد؛ در یک نگاه کلی نوت8 را می‌توان حاصل ترکیب سری S8 با نوت7 و برطرف کردن مشکلات هریک دانست که به دیوایس متفاوتی منجر شده که نمونه دیگری برای آن در لیست تولیدات سامسونگ نمی‌توان یافت.


بخش رویی گوشی طبق انتظار با حاشیه‌های بسیار اندک در بالا و پایین طراحی شده و طبق انتظار خبری نیز از دکمه کلاسیک زیر صفحه‌نمایش نیست. حاشیه‌های جانبی صفحه‌نمایش نیز مثل گذشته و همانطور که در نوت7 شاهد بودیم کاملا خمیده طراحی شده‌اند؛ امری که باعث می‌شود به جز دو لبه بالا و پایینی، هیچ حاشیه‌ دیگری در دورتادور صفحه‌نمایش قابل مشاهده نباشد. طراحی کلی گوشی در کناره‌ها از حالت گرد سری S8 اندکی دور شده‌اند و دستگاه بدین‌ترتیب فرمی چهارگوش‌تر و کلاسیک‌تر به خود گرفته‌ است.

داستان در پشت گوشی کاملا متفاوت است و در حالی که در مقایسه با S8 هنوز دکمه اثر انگشت در بالای این قسمت قرار دارد اما با قرار دادن مجموعه فلش مابین این سنسور و دوربین‌های دستگاه سعی شده تا مشکل سری S8 یعنی اشتباه گرفته شدن این سنسور با لنز دوربین تا حدودی کم‌رنگ‌تر شود. گذشته از این مورد مطمئنا دوربین‌های دوگانه این قسمت مهم‌ترین نکته قابل اشاره در این بخش را تشکیل می‌دهند که در ادامه بار دیگر به آنها باز می‌گردیم.


در سمت چپ گوشی درست در زیر دکمه تغییر صدا بار دیگر کلید اختصاصی Bixby قرار دارد و در پایین نیز به جز پورت USB Type-C، به اسپیکر اصلی، جک 3.5 میلی‌متری هدست و البته از همه مهم‌تر به جایگاه S-Pen بر می‌‌خوریم. Note8 همچنان از استاندارد مقاومت IP68 بهره می‌برد و از این بابت تفاوتی با S8 ندارد.

نوت8 در چهار رنگ به صورت رسمی در این کنفرانس خبری معرفی شد که شامل مشکی (Midnight Black)، خاکستری (Orchid Gray)، طلایی (Maple Gole) و یک رنگ جدید آبی (Deep Sea Blue) می‌شود.
صفحه‌نمایش : 0.1 اینچ بزرگ‌تر از S8+

صفحه‌نمایش گلکسی نوت8 به جز 0.1 اینچ بزرگ‌تر شدن نسبت به S8+ و البته لایه تشخیص‌ دهنده قلم S-Pen‌ هیچ تفاوت خاص دیگری با آنچه پیش از این در پرچمداران 2017 سامسونگ دیده‌ایم ندارد و در اینجا نیز از همان فناوری Super AMOLED، وضوح 2960×1440 پیکسل و نسبت تصویر 18.5:9 استفاده شده است. بخش پایینی گوشی و جایی که دکمه مجازی هوم قرار دارد مثل سری S8، حساس به فشار بوده و در صورت فشردن آن یک فیدبک لرزشی را نیز ایجاد می‌کند. این دکمه حتی زمانی که یک اپلیکیشن در حال اجرا، آن را از دید پنهان کرده است نیز قابل فشردن و استفاده خواهد بود.

دوربین‌ها : دو چشم بینا به سبک رقیب

برخلاف بسیاری از گمانه‌زنی‌ها که اسمارت‌فونی از سری C سامسونگ را به عنوان نخستین گوشی این برند مجهز به دوربین دوگانه مطرح می‌کردند، سامسونگ بالاخره این قابلیت را در پیشرفته‌ترین پرچمدار خود یعنی گلکسی نوت8 به کار گرفت. دوربین‌های بخش پشتی این گوشی شامل دو دوربین 12 مگاپیکسلی هستند که یکی دارای گشودگی لنز نرمال f/1.7 بوده و دیگری با دیافراگم f/2.4 برای برداشت تصویر تله‌فتو به کار می‌رود. این دو دوربین که به گفته سامسونگ اولین نمونه‌هایی در این کلاس هستند که هر دو از لرزه‌گیر اپتیکال دست (OIS) بهره می‌برند در کنار هم علاوه بر افکت بوکه و امکان محو کردن پس‌زمینه می‌توانند تا دو برابر زوم اپتیکال را نیز فراهم کنند. با وجود این البته تنها دوربین اصلی و نرمال این مجموعه به سیستم فوکوس سریع Dual-Pixel مجهز است.


یک ویژگی جالب دیگر این دوربین که Live Focus خوانده شده و به نوعی می‌توان آن را حالت پرتره مخصوص سامسونگ نامید امکان مشخص کردن میزان محو شده‌گی یا blur قابل اعمال به پس‌زمینه و پیش‌زمینه در هنگام گرفتن عکس و یا بعد از آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این می‌توان از هر دو دوربین به صورت همزمان برای گرفتن عکس نیز بهره برد که سامسونگ این ویژگی را نیز Dual Capture نامیده است.

دوربین سلفی گوشی همان نمونه 8 مگاپیکسلی حاضر در سری S8 ‌مجهز به فوکوس خودکار است که تغییر خاصی در آن دیده نمی‌شود. جدا از این سه دوربین، یک سنسور دوربین دیگر نیز در نوت8 وجود دارد که در حقیقت اسکنر عنبیه (iris scanner) دستگاه بوده و بر بالای صفحه‌نمایش قرار دارد.
S Pen : همان قلم نوت7

در حالی‌که اصلی‌ترین عامل تفکیک سری نوت از پرچمداران گلکسی S به قلم دستگاه تعلق دارد و سامسونگ تقریبا هر سال تغییراتی را در قلم S Pen‌ ایجاد می‌کرد امسال ظاهرا از همان S Pen حاضر درنوت7 در این مدل استفاده شده که دارای سر 0.7 میلی‌متری بوده و 4,096 سطح فشار مختلف را تشخیص می‌دهد. این البته همه ماجرا نیست و به خصوص در بخش نرم‌افزاری این قلم گزینه‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته است. یکی از این موارد جدید امکان نوشتن با این قلم روی صفحه‌نمایش خاموش است که پیش از این نیز در لیست امکانات این قلم جای داشت اما نکات جدید اینکه بدون روشن کردن صفحه‌نمایش می‌توان به ویرایش نوشته پرداخت و تا 100 صفحه بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌نمایش، این نوشتن را ادامه داد.


Live Message یا پیام‌ زنده دیگر نکته جدید معرفی شده برای S Pen است که در طی آن می‌توان روی یک تصویر یا هر بخش دیگر یک یادداشت با قلم انجام داد و سپس نوشته شما به صورت یک فایل متحرک GIF ذخیره می‌شود که می‌توان آن را به اشتراک گذاشت.
سخت‌افزار : رم 6 گیگی، پروسسور SD835

گزینه‌های پردازشی حاضر در نوت8 به جز یک مورد هیچ تفاوتی با گلکسی اس 8 ندارد. در اینجا بار دیگر از پروسسور Snapdragon 835 برای بازار آمریکا و چیپ‌ست Exynos 8895 برای سایر نقاط دنیا استفاده شده که هر دو 10 نانومتری هستند و از لحاظ قدرت پردازشی تقریبا در یک سطح قرار دارند. حافظه رم به عنوان تنها تغییر قابل اشاره در این بخش از 4 به 6 گیگابایت ارتقاء یافته و حافظه داخلی نیز با اینکه در مراسم رونمایی تنها 64 گیگابایت اعلام شد اما ظاهرا ورژن‌های دیگری از این مدل با 128 و حتی 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز در راه هستند.

باتری : کمتر از S8+ و نوت7

در حالی که هنوز کابوس نوت7 برفراز سر سامسونگ پرواز می‌کند کاهش ظرفیت باتری در این مدل برای اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح آن،‌ منطقی و طبیعی به نظر می‌رسد. ظرفیت باتری در این گوشی 3,300mAh در نظر گرفته شده که 200 میلی آمپر ساعت کمتر از هر دو مدل S8+ و Note7 است. بخشی از علت کاهش ظرفیت این باتری نسبت به S8+ را نیز باید به اختصاص فضایی در بدنه گوشی برای قلم S-Pen مربوط دانست.
نرم‌افزار :‌ اندروید 7.1 و Experience UX

در حالی که هنوز اندروید 8 یا Oreo به صورت رسمی و نهایی در دسترس قرار نگرفته، نوت8 در ابتدا با اندروید 7.1.1 عرضه می‌شود و رابط کاربری آن نیز درست مثل سری S8 بر پایه پوسته نرم‌افزاری Experience UX خواهد بود. با حضور کناره‌های خمیده دستگاه نگفته پیداست که Edge Panel سامسونگ که در سری S8 نیز حضور فعالی داشت در اینجا نیز به کار گرفته شود.


کارکرد این پنل خمیده تفاوتی با گذشته ندارد اما برخی از نکات جدید نیز در آن به چشم می‌خورند که از آن جمله می‌توان به App Pairs اشاره کرد؛ App Pairs همانطور که می‌توان از روی اسم حدس‌های در مورد عملکرد آن زد، دو برنامه که معمولا در کنار هم استفاده می‌شوند را با هم جفت کرده و در یک لحظه هر دو را در صفحه‌ای که به دو قسمت تقسیم شده لانچ می‌کند. سامسونگ در معرفی این قابلیت جدید از لانچ همزمان اپلیکیشن پخش موسیقی و برنامه مسیریابی با هم به عنوان یک مثال یاد کرد.
قیمت – زمان حضور در بازار

هر دو ورژن لاک اپراتوری و آنلاک فکتوری نوت8 از همین امروز یعنی 23 آگوست (1 شهریور 1396) برای پیش‌سفارش در دسترس قرار دارند و زمان واقعی حضور گوشی در بازار نیز 15 سپتامبر (24 شهریور 1396) خواهد بود. ظاهرا دو رنگ مشکی و خاکستری این گوشی برای بازار آمریکا انتخاب شده‌اند و دو رنگ طلایی و آبی این مدل در دیگر کشورهای جهان ارائه می‌شود. همراه این مدل مشابه سری S8، ایربادهای AKG که توسط Harman Kardon تنظیم شده است نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.


همانطور که پیش از این حدس زده می‌شد، گلکسی نوت8 گوشی چندان ارزانی نخواهد بود چرا که ظاهرا قیمت پایه این مدل برای بازار آمریکا 930 دلار اعلام شده و حتی احتمال افزایش این قیمت نیز در بازارهای دیگر وجود دارد. 



:: موضوعات مرتبط: تزریق چربی , طب سوزنی , بارداری بعد از لیپوماتیک , لیپوساکشن ساق پا , لیپوساکشن مردان , لاغری و تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: گوشی , موبایل , گلکسی , سامسونگ , Note8 , نوت 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 846
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

کتابخوانی از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم واجد آن باشیم، اما اکثر ما وقت و حوصله کافی را به خواندن کتاب اختصاص نمیدهیم. سعی کرده ایم با کمی مطالعه و جستجو، برخی از مهمترین نکات در مورد کتابخوانی را گردآوری کنیم.

قبل از هر چیز باید ببینیم  چه عواملی مانع مطالعه ما میشوند  تا در مورد رفع آنها فکر کنیم:

۱) احساس میکنیم سرعت خواندن ما بسیار کند است و پیشرفت خوبی نداریم.

۲) مطالعه کتابها را آغاز میکنیم اما آنها را به پایان نمیبریم.

۳) در زمان مطالعه کردن، نمیتوانیم به شکل کامل و مناسب، تمرکز داشته باشیم.

۴) کتابخوانی برای ما خسته کننده است.

۵) حوصله متن های طولانی را نداریم.

۶) کتابخوانی و مطالعه در کوتاه مدت برای بسیاری از ما، لذت ایجاد نمیکند.

۷) بسیاری از کتابهایی که میخوانیم به «توصیه» یا «تحمیل» دیگران تعیین شده است.

۸) خواندن یک کتاب به تنهایی (و بدون مشارکت دیگران) کاری است که حوصله بسیار میخواهد که از حد توان بسیاری از ما خارج است.

۹) در لحظاتی که تصمیم به مطالعه و کتابخوانی میگیریم، کتاب مناسبی در اختیار ما یا در ذهن ما وجود ندارد.

در مورد هر یک از این نکات، موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱) کلاسهای تندخوانی در سراسر جهان، به شرکت کنندگان خود این وعده را میدهند که میتوانند سریع تر و بهتر بخوانند. این حرف تا حد زیادی درست است. ما چشم های خود را به شیوه درست روی متن حرکت نمیدهیم. گاه یک جمله یا پاراگراف را چند بار میخوانیم و …

اما در کنار رفع این ایرادها، واقعیت این است که یادگیری تکنیکهای تندتر خواندن الزاماً مزیتی ایجاد نمیکند. شاید برای خواندن رمان یا روزنامه ها، تندخوانی مفید باشد، اما در مورد کتابهای آموزشی چنین نیست. بسیاری از کتابها را باید مثل آب، جرعه جرعه نوشید تا اثر آن مشخص و محسوس باشد. ضمن اینکه #یادگیری، اساساً برقراری ارتباط بین آموخته های جدید و دانسته های قبلی است و کسی که شتابزده کتاب میخواند، ممکن است کتاب را به شکل کامل بخواند و بفهمد، اما الزاماً کتاب را «یاد» نمیگیرد.

کتابخوانی

۲) هیچ دلیلی وجود ندارد که کتابی را که آغاز کرده اید به پایان ببرید. کمال گرا نباشید. ممکن است چند کتاب را ببینید و بگیرید و بخوانید و در نیمه راه رها کنید. ایراد از شما نیست. بلکه شاید کتاب مناسب و جذاب را پیدا نکرده اید. مطمئن باشید پس از مدتی که سلیقه کتابخوانی خود را بهتر بشناسید، این نوع کتابهای نصفه و نیمه، سهم کمتری را به خود اختصاص خواهند داد.

کتابخوانی

۳) خیلی بدیهی به نظر میرسد. اما مهم است که قبل از شروع به خواندن کتاب، اینترنت و موبایل و تلویزیون از شما دور باشد. تماسهای مهم را قبل از کتابخوانی بگیرید. ایمیل های مهم را قبلاً چک کنید. وبگردی ها را انجام دهید و آنگاه، به سراغ مطالعه بروید.

۴) ترجیحاً مکان مشخصی را برای مطالعه در منزل یا محل کار در نظر بگیرید. مطالعه باید لذت بخش ترین فعالیت ما باشد. برای مطالعه، لازم نیست شرایط «حبس در سلول انفرادی» را ایجاد کنید. بهتر است قبل از شروع به مطالعه، در کنار خود، چای یا هر نوشیدنی یا خوراکی دیگری را که مورد علاقه تان است، قرار دهید، تا در ذهن شما، لحظات کتابخوانی با خاطره های خوب ثبت شود. فراموش نکنید که ما هم مانند هر موجود دیگری، به سادگی شرطی میشویم!

کتابخوانی

۵) متأسفانه این ویژگی عصر ما و نسل ماست که به متنهای کوتاه و مینیمالیستی (به معنای عام آن نه به معنای ادبی آن) علاقمند هستیم. فیس بوک و توییتر و … ما را عادت داده اند که متن های کوتاه بخوانیم. جملات طولانی در فیس بوک، عموماً لایک نمیشوند و به اشتراک گذاشته نمیشوند. اما واقعیت این است که جملات کوتاه، ممکن است به صورت لحظه ای احساس خوب ایجاد کنند یا الهام بخش باشند، اما هرگز اثر یک متن طولانی را ندارند. برای ترویج عادت مطالعه، لازم است از فضاهای مینیمال کمی فاصله بگیریم. نه اینکه فیس بوک و توییتر و … را ترک کنیم. اما به خاطر داشته باشیم که عادت دائمی به خواندن متن های کوتاه، حوصله ما را در مطالعه متن های طولانی کاهش میدهند.

۶) یکی از لذتهایی که بسیاری از کتابخوان ها تجربه کرده اند، صحبت با دیگران در خصوص کتابهایی است که خوانده اند. این فرصت را از دست ندهید. اگر فرصت محدودی دارید و نمی‌توانید با دیگران، بنشینید و سر حوصله صحبت کنید، شاید راه اندازی یک وبلاگ ایده خوبی باشد. میتوانید پس از مطالعه هر کتاب، خلاصه کتاب یا نظرات خود را آنجا بنویسید. راه اندازی وبلاگ با استفاده از سرویسهایی مثل پرشین بلاگ یا بلاگ فا یا …، کار دشواری نیست.

۷) استفاده از نظر دیگران در کتاب خواندن خیلی خوب است. اما همیشه به یاد داشته باشیم که سلیقه انسانها در خواندن کتاب متفاوت است. هیچ ایرادی ندارد اگر شخصی که او را بسیار قبول دارم، کتابی را توصیه کند و من پس از خواندن چند صفحه، احساس کنم که آن کتاب، کتاب من نیست. ما در نظام آموزشی خود طی ۱۲ تا ۲۰ سال، می آموزیم که مطالبی را بخوانیم که دیگران ما را به خواندن آنها مجبور کرده اند. دقت کنیم که در ادامه زندگی، این عادت ناپسند را ادامه ندهیم…

کتابخوانی

۸) اگر میتوانید، با دوستان خود به صورت هماهنگ، یک کتاب مشخص را بخوانید و در مورد آن بحث کنید.

۹) اکثر کتابخوان های حرفه ای، لیستی از کتابهای خوب را در دفتر یادداشت یا تلفن همراه خود دارند و هر جا نامی از کتابی میشنوند، آنجا یادداشت میکنند تا در زمانی که فرصتی برای خرید کتاب یا مطالعه دست میدهد، «دست خالی» نباشند. شاید مراجعه به فهرست #معرفی کتاب در متمم نقطه شروع خوبی باشد.

بسیاری از افراد کتابخوان، در یک ویژگی مشترک هستند. این افراد، به جای اینکه مقید باشند در ساعات خاصی از روز، جایی ببنشینند و کتاب بخوانند، همیشه همراه خود یک کتاب دارند تا در کوتاه ترین فرصتها، به خواندن آن بپردازند. شاید رها کردن بسیاری از لذتها و تفریحات و خواندن کتاب در یک ساعت مشخص در منزل یا محل کار، سخت و دشوار باشد، اما مطالعه کردن در زمانی که در مترو یا در یک سازمان بزرگ، به انتظار گذشت زمان نشسته ایم ساده تر و جذاب تر است.

بسیاری از ما، مطالعه را نه با هدف افزایش اطلاعات و دانسته ها و باز شدن افق دید، بلکه برای فرار از مشکلات و مسائل روزمره انتخاب میکنیم. زمانی که از دوست یا همسر یا مدیر خود دلگیر هستیم، گوشه ای مینشینیم و کتاب ورق میزنیم. شاید این کار در کوتاه مدت، مفید باشد اما در بلندمدت ما را شرطی میکند و ذهن ما عادت میکند که «کتاب»، «همراه لحظات تلخ زندگی» ماست.

در پایان، پیشنهاد میشود خود را به خواندن کتابهای دیجیتال عادت ندهید. برای کسانی که عادت کتابخوانی دارند، کتاب دیجیتال یا مکتوب (هاردکپی) تفاوتی ندارد. اما برای کسانی که به تازگی خود را به کتابخوانی عادت میدهند، لمس کردن برگه های کاغذ، خط کشیدن زیر نوشته ها، دیدن نشانه میانه کتاب که مشخص میکند بخشی از کتاب خوانده شده، باز شدن شیرازه کتاب و جدا شدن برگه های آن (ناشی از بارها مرور یک کتاب)، همه و همه میتوانند احساس خوب ایجاد کنند. احساسی که ما را به خواندن کتابهای بیشتر ترغیب میکند…



:: موضوعات مرتبط: بارداری بعد از لیپوماتیک , تزریق ژل و فیلر , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: کتاب , کتابخوانی , مطالعه , تکنیک , تندخوانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

کارگردان : Joseph Kosinski

نویسندگان : Sean Flynn, Ken Nolan

بازیگران : Josh Brolin, Miles Teller, Jeff Bridges

خلاصه داستان : این فیلم داستان واقعی آتش نشانان دلیری را به تصویر می‌کشد که ریسک بالایی را می‌پذیرند تا شهری را از آتش نجات دهند.

داستان‌های برگرفته از زندگی قهرمانان و فداکاران بسیارند، اما‌ فیلم‌های خوب کمی بر اساس این داستان‌ها ساخته شده‌اند. «تنها دلیران» روایت دلاوران کوهستان «گرانیت» و چالش‌های پیش رویشان در بهبوهه آتش‌سوزی‌های منتهی به سال ۲۰۱۳ است. اگرچه شاید فیلم کمی طولانی بنظر برسد، اما هم از نظر احساسی قوی‌ست و هم از نظر دراماتیک ارضا کننده است و اگر یک ساعت اول فیلم بگونه‌ای ساخته شده که بنظر میرسد سازندگان آن قصد دارند با پیش زمینه‌های فراوان و نیز زمینه‌سازی فیلم را کش بدهند، در عوض نیم ساعت پایانی فیلم بخوبی سرهم بندی شده است. کارگردان اثر «جوزف کوزینسکی» علیرغم شهرتش در رفع و رجوع مشکلات فنی «میراث ترون» نشان داد که رگ خواب مخاطب را نیز در دست دارد.

Only the Braveنمیخواهم جزئیات را برای کسانی‌ که نمیدانند ( یا فراموش کرده‌اند ) در آتش‌سوزی تپه «یارنل» در ژوئن سال ۲۰۱۳ چه اتفاقی افتاد آشکار کنم، اما داستان «تنها دلیران» به حادثه مذکور منجر میشود که صحنه پایانی و دراماتیک فیلم را شامل میشود. بخش اول فیلم شامل جزئیات شکل‌گیری دسته دلاوران کوهستان «گرانیت» از زمان تمرین/انتخاب ( گروه پشتیبان ) تا آمادگی کامل دسته دلاوران در سال ۲۰۰۸ میشود. اگرچه دسته «دلاوران کوهستان گرانیت» متشکل از بیست مرد بود، اما تمرکز فیلم تنها بر دو تن از آنان است و سایرین در کسوت نقش‌های مکمل به تصویر درآمده‌اند. «اریک مارش» ( جاش برولین ) رهبر/سرپرست گروه و کارآموز جوانش «برندن مک دونا» ( میلز تلر ). اگرچه عناصر فیلم آشنا و گفتگوها و نحوه روایی نیز کلیشه‌ای هستند، اما شخصیت‌ها بخوبی شکل گرفته‌اند. نقش‌ها با قدرت ایفا شده‌اند و حس اتحاد بین اعضای دسته به خوبی به چشم میخورد

«کوزینسکی» از فیلمنامه‌ای که مزید شهرت «کن نولان» و «اریک وارن سینگر» بود ( بر اساس مقاله‌ای از «شان فلین» بنام «راه خروجی نیست» چاپ شده در مجله «جی‌کیو» ) اثری درخور واقعیت پدید آورد. اگرچه فیلم در «آریزونا» تصویربرداری نشده، اما اکثر لوکیشن‌ها در «مکزیک» چشم‌اندازی مشابه دارند. صحنه‌هایی که شامل آتش‌سوزی هستند نه تنها آموزنده‌اند ( حداقل برای کسانی که تنها با نحوه اطفا حریق شهری آشنایی دارند ) بلکه تاثیرگذار نیز هستند. حتی اگر در تهیه فیلم از جلوه‌های ویژه کامپیوتری استفاده شده باشد ( که با توجه به پیش‌زمینه‌ای‌ که از «کوزینسکی» سراغ داریم و نیز گستردگی آتش در جنگل محتمل بنظر میرسد ) باز هم چیزی از یکپارچگی آن کم نخواهد شد. در فیلمهای اینچنینی که شامل شخصیت‌های حقیقی در بازسازی دقیق وقایع تاریخی میشوند جلوه‌های بصری خوب میتوانند به ترقی داستان کمک کنند. ( و زمانی هم که این کار به خوبی انجام میشود کسی متوجه آن نمیشود. )

Only the Brave«جاش برولین» و «میلز تلر» تنها بازیگرانی بودند که بیش از نقش‌های فرعی با داستان همسو بودند. اجرای «برولین» قدرتمند و مطمئن است. «اریک» هنگام کار آرام و ساکت است اما خارج از حیطه کاری هر لحظه آماده انفجار و فوران است. شخصیت «برندن» که توسط «تلر» ایفا میشود در مسیر رستگاری قرار دارد چراکه قصد دارد زندگی بی هدفش را کنار بگذارد و بتواند برای دختر نوزادش پدری کند. «جنیفر کانلی» ( در نقش همسر «اریک» )، «جف بریجز» ( که در نقش رئیس «اریک» بوضوح رفتار عجیبی از خود بروز میدهد )، «جیمز بجدال» ( در نقش معاون «اریک» ) و «تیلور کیش» ( در نقش «کریس مکنزی، یکی از دلاوران کوهستان گرانیت ) نقش‌های فرعی را برعهده دارند.

Only the Braveشاید قویترین چیزی که میتوان در مورد فیلم گفت این باشد که «تنها دلیران» داستان مردان است، نه آتشی که با آنان در جنگ است. فیلم اصرار دارد آتش‌سوزی جنگل را کار اشرار جلوه دهد درحالیکه اینها نیروهای طبیعت هستند- خطرناک، مخرب و حیله‌گر، اما برای همسویی بیشتر با عرف داستانی تجسم نیافته‌اند. اینکه پیشرفت داستانی «تنها دلیران» سرعت منظمی ندارد بخشی به این خاطر است که برای توضیح هیچیک از لحظات فیلم از پیش‌ بسترسازی نشده است. در عوض با مجموعه داستانی از برادری مواجه هستیم که علیرغم اوج و نتیجه قابل تشخیص زمان فیلم را صرف بسط و شرح یک لحظه نمیکند ( اگرچه فیلم شامل پیش درآمدهای زیادی میشود ).

در یک تصادف ناراحت کننده این فیلم در یکی از مخرب‌ترین فصول آتش‌سوزی سال‌های اخیر روانه سینما میشود. البته در این مورد نمیتوان انگشت اتهام را به سمت «کلمبیا پیکچرز» گرفت چراکه زمان اکران فیلم ماه‌ها پیش از این تعیین شده است. با این وجود سطح آگاهی در حال حاضر افزایش یافته و توانایی «تنها دلیران» در نشان دادن خطرات و روش‌های مقابله آتش‌نشان‌ها در شرایط چنینی ممکن است حس سپاسگزاری مخاطب را نسبت به شغلی چنین خطرناک افزایش دهد ( و البته اهمیت پیروی از فرمان تخلیه ). «تنها دلیران» یک‌ اکشن پیش پا افتاده و‌ مسخره مثل «طوفان آتش» نیست بلکه درامی جدی با شخصیت‌هایی واقعی و شرایط قابل باور است.

اختصاصی نقدفارسی

مترجم: محمد قاسمی



:: موضوعات مرتبط: لیزر موهای زائید , کرایولیپولیز , بارداری بعد از لیپوماتیک , لیپوساکسش اندام ها , ,
:: برچسب‌ها: نقد , فیلم , نقد فیلم , تنها دلیران , Only the Brave ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

امروز تا تونستم گاز دادم و آلودگی ایجاد کردم
.
.
.
.
.
تا بتونم نقش کوچکی برای تعطیلی فردای فرزندان این مرز و بوم داشته باشم.
همچین آدمای مهربونی هستیم

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ طنز نوشته های کوتاه جدید و جالب ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

یارو هر سه ماه یه بار میره سفر اروپا
ویزاش باطل نشه
.
.

اونوقت منم روزی یه پیام میدم تو  گروه تا نندازنم بيرون

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ طنزنوشته های خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

بیست و خورده ای سالمه،واسه خودم مردی شدم
سیبیل دارم،میرم نون میگیرم واس خونه !
دورو برم کلی ادم ازم حساب میبرن
.
.
.
باز شیرینی و آجیلو رو ازم قایم میکنن ...!

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ مطالب طنز و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

هم کف دستم می خواره هم کف پام ...!
خیلی دوست دارم به خودم بقبولونم که پول میاد دستم و میرم سفر ولی...
باید برم حموم !!!

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوکهای خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

یه مراسم دعوت شدم که توی کارت نوشته بود فقط با کراوات مشکی
.
.
.
وقتی رفتم به مراسم رسیدم دیدم بقیه پیراهن و شلوار هم پوشیدن

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جملات کوتاه طنز ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

میگن پسری که با عشقش مثل یه پرنسس رفتار میکنه
معلومه تو دستای یه ملکه بزرگ شده...!!!!
والا هر کی  به ما رسیـد ننش جادوگر شهر اوز بوده

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جملات خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

امروز يه دختره زنگ زد گفت:شماااااا؟!
منم گفتم:ببخشيد اشتباه برداشتم ...!!

.

.

خودش مُرد از خنده ....فردا تشييع جنازشه!!!
ايرانسلم زنگ زد گفت خيلي بات حال کردم،
يه هفته بهت اس نميدم حال کن

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوک های جدید و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

طرف سوسک ببینه با دعای پدر و مادر از تو کما در میاد،
بعد مینویسه :
به من دل نبند وحشی تر از اونم که رامم کنی
مگه بوفالوئی که رام نمیشی لامصــــــب؟

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ طنز نوشته های کوتاه جدید و جالب ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

امان از دسته این مانکنای جلوی مغازه ها
.
.
.
 امروز دماغ یکیشونو گرفتم بهم گفت مرض داری ؟
  نگو صاحب مغازه بود!!

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ طنزنوشته های خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

شنیدی میگن چشای طرف سگ داره پاچه مونو میگره مارو اسیر خودش میکنه
.
.
.
فک کنم چشمای من الاغ داره
لامصب جفتک میزنه همه رو میپرونه

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ مطالب طنز و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

از سبکِ سوالایی که دخترا تو گوگل تایپ می‌کنن می‌شه فهمید که دنبالِ جواب نیستن،میخوان گوگل باهاشون همدردی کنه
.
.
.
مثلا اگه تایپ می‌کنن:
من هارد دیسکِ اکسترنالم و که وصل می‌کنم به لپ‌تاپ قرمزم اون چراغ سبزش دیگه روشن نمی‌شه!
و توقع دارن گوگل جواب بده :
الهی بمیرم،چرا خو؟!!

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جملات کوتاه طنز ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

یه سلامی بکنیم
به اون خاکتوسری که دوستم داره ولی نمیاد بهم بگه .

.

.

سلام بــــزدل
بدبخت یکی دیگه مخمو میزنه از
 دستت میپرمااااا

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوک های جدید و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

ﻣﻦ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﻰ ﮐﻨﻢ ﻭﻗﺘﻰ ﻣﻰ ﺷﻨﻮﻡ بعضی دخترا ﺩﻭ میلیون ﺧﺮﺝ ﺭﻧﮓ موهاشون میکنن!

.

.

ﻣﺎ ﺁﺷﭙﺰﺧﻮﻧﻪ ﻭ ﺣﺎﻝ ﻭ ﭘﺬﻳﺮﺍﺋﻰ ﺭﻭ ﺭﻧﮓ ﮐﺮﺩﻳﻢ ﭘﻮﻧﺼﺪ ﺗﻮﻣﻦ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻧﺸﺪ

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوکهای خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﺪ ﭼﺮﺍ ﻭﺍﮔﻦ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧﺮ ﻣﺘﺮﻭ ﺯﻧﻮﻧﻪ
ﺍﺳﺖ؟؟
ﻭﺍﺳﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺼﺎﺩﻑ، ﺷﺮﮐﺖ ﺑﻴﻤﻪ
ﻧﺼﻒ ﺩﻳﻪ ﺭﻭ ﺑﺪﻩ!
ﺧﺪﺍﯾﯽ ﻣﯿﺪﻭﻧﺴﺘﯿﺪ؟
  خيلى نامردن..

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ طنز نوشته های کوتاه جدید ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

پولادی ترین اراده رو میدونی کی داره؟؟؟
.
.
.
اون زنی که از تلگرام میاد بیرون و میره سراغ کارهای خونه...!!!!
این فرد به درجه ای از عرفان رسیده که لذت های دنیوی براش بی معنی شده...

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوکهای خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

"وانت ندارین؟"چیست؟
.
.
.
جمله ایست که این روزها مهمانها در منازل کسانی که اینترنت ندارند،بکار میبرند.!!!!!!
واااااااا،نت ندارین؟

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ طنزنوشته های خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

دختره پست گذاشته بود :
از آدمای شهر بیزااااااااااارمممم ..
منم براش کامنت گذاشتم :
خب برگرد دهاتتون ...
بلاک شدم ولی ارزششو داشت
بنده خدا با محیط شهر آشنایی نداشت

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوکهای خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

آیا میدانید یکى از سرگرمى هاى مردم ایران اینه که وقتى از مطب و داروخونه میان بیرون

.

.

حساب کنن این دکتره چقد روزى درآمد داره ؟

 



:: موضوعات مرتبط: بارداری بعد از لیپوماتیک , لاغری و پیکر تراشی , برداشتن تومورهای پوستی , ,
:: برچسب‌ها: طنز , لطیفه , جک , متن , طنز نوشته , خنده ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

گر عقل پشتِ حرفِ دل «اما» نمی‌گذاشت

تردید پا به خلوتِ دنیا نمی‌گذاشت

 

از خیرِ هست و نیستِ دنیا به شوق دوست

می‌شد گذشت ... وسوسه اما نمی‌گذاشت

 

اینقدر اگر معطلِ پرسش نمی‌شدم

شاید قطارِ عشق مرا جا نمی‌گذاشت

 

دنیا مرا فروخت ولی کاش دستِ کم

چون بردگان مرا به تماشا نمی‌گذاشت

 

شاید اگر تو نیز به دریا نمی‌زدی

هرگز به این جزیره کسی پا نمی‌گذاشت

 

گر عقل در جدالِ جنون مردِ جنگ بود

ما را در این مبارزه تنها نمی‌گذاشت

 

ای دل بگو به عقل که دشمن هم این‌چنین

در خون مرا به حالِ خودم وا نمی‌گذاشت

 

ما داغدار بوسۀ وصلیم چون دو شمع

ای کاش عشق سربه‌سر ما نمی‌گذاشت

 

فاضل نظری



:: موضوعات مرتبط: لاغری موضعی با کویتیشن , بارداری بعد از لیپوماتیک , شکم آبجو چیست؟ , ,
:: برچسب‌ها: شعر , ادبیات , ادبی , فاضل نظری , عشق , عقل ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

داشتن سرگرمی فقط برای گذران وقت نیست؛ سرگرمی می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود دهد. سرگرمی کاری است که برای لذت یا تفریح انجام می‌دهید. این کارها را در اوقات فراغت‌تان انجام می‌دهید و برای انجام آن‌ها حقوق نمی‌گیرید. از آنجا که سرگرمی‌ها، فعالیت‌های اوقات فراغت هستند، خیلی از مردم سرگرمی را به عنوان چیزی لوکس می‌دانند که از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند:«کی وقتشو داره؟»

اما معلوم شده که سرگرمی فقط برای لذت بردن نیست. داشتن سرگرمی مزیت‌هایی زیادی دارد، مثلاً:

    می‌تواند به شما احساس مفید بودن بدهد.
    می‌تواند خلاقیت شما را شکوفا کند.
    می‌تواند ذهن شما را فعال نگه دارد.
    می‌تواند باعث شور و اشتیاق شما بشود.

بعضی از سرگرمی‌ها علاوه بر لذت‌بخشی، برایتان مفید هم هستند. در ادامه ۱۶ تا از این سرگرمی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که کیفیت زندگی شما را بهبود می‌دهند:
۱. مدیتیشن انجام دهید


همه باید مدیتیشن را امتحان کنند. اما آیا مدیتیشن سرگرمی است؟ من معتقدم که هست. انجام مدیتیشن به شما کمک می‌کند استرس کمتری داشته باشید، فشار خونتان پایین بیاید، سیستم ایمنی بدن‌تان تقویت شود و حتی توانایی تمرکزتان بالاتر برود.

آیا مدیتیشن لذت‌بخش است؟ وقتی روزانه به مدت ۱۰ دقیقه به مدیتیشن می‌پردازید، یک شمع روشن می‌کنید و روی زیرانداز یوگایتان دراز می‌کشید، کاملاً ریلکس و آرام می‌شوید و حال‌و‌هوای خوبی خواهید داشت. پس مدیتیشن بدون شک لذت‌بخش است.
۲. چیزی برویانید


باغبانی سرگرمی واقعا مفیدی است. چه چیزی مفیدتر از اینکه گل‌های زیبا بکارید و میوه و سبزی خودتان را پرورش دهید؟ اما این تمام ماجرا نیست، باغبانی تأثیرات دیگری هم روی شما خواهد داشت:

    میزان کورتیزول، یعنی هورمون استرس شما را کاهش می‌دهد.
    پرورش یک گیاه از دانه تا مرحله‌ی میوه دادن، توانایی شما را در ایجاد تغییرات مثبت در این دنیا افزایش می‌دهد.
    یک نوع ورزش به حساب می‌آید (و همه‌ی ما به ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته نیاز داریم).
    تحقیقات نشان داده است باغبانی زوال عقل را تا ۳۶ درصد کاهش می‌دهد.

۳. با آشپزخانه آشتی کنید


تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که در خانه آشپزی می‌کنند نسبت به افرادی که بیشتر بیرون غذا می‌خورند، سالم‌تر هستند و زندگی طولانی‌تری دارند. در واقع وقتی مواد اولیه‌ی لازم برای غذایتان را از خواروبار فروشی می‌خرید، غذای آماده‌ی کمتر، غذای پُرشِکر و چربی کمتری می‌خرید و در عوض، انتخاب‌های سالم‌تری دارید.

از این گذشته، با آشپزی در خانه در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی می‌کنید.
۴. یک کتاب دستتان بگیرید


کتاب خواندن خیلی باارزش‌تر از وقت‌گذرانی و لذت بردن است. خواندن، مهارت درک‌ مطلب شما را تقویت می‌کند، به ذهن شما یاد می‌دهد تمرکز کند و دامنه‌ی لغت شما را گسترش می‌دهد. همچنین کتاب خواندن قدرت مغز شما را هم افزایش می‌دهد. درست همانطور که پیاده‌روی بدن‌تان را تمرین می‌دهد، خواندن هم مغزتان را تمرین می‌دهد.

از این گذشته، تحقیقات نشان می‌دهد مطالعه استرس را تا ۶۹ درصد کاهش می‌دهد و کمک می‌کند بهتر بخوابید. بهترین کار این است که تلاش کنید این سرگرمی را درست قبل از به رختخواب رفتن انجام دهید.
۵. موسیقی را دریابید


ساز زدن، می‌تواند رشد شناختی شما را افزایش دهد. به‌علاوه، هماهنگی چشم-دست و چابکی شما را بهتر می‌کند. تازه قسمتش جالبش اینجاست: ساز زدن آی‌کیو را هم در کودکان و هم در بزرگسالان تا ۷ نمره افزایش می‌دهد. وسوسه نشدید که بیرون بروید و یک کیبرد بخرید؟
۶. صفحه‌ی شطرنج را از کمد بیرون بیاورید

احتمالا خودتان می‌دانید شطرنج برای بهبود توانایی‌های شناختی مغز، یک سرگرمی عالی است. اول از همه، شطرنج هر دو نیمکره‌ی مغز را تمرین می‌دهد. بازیکنان اول از نیمکره‌ی چپ مغز استفاده می‌کنند و آن را تقویت می‌کنند. این نیمکره با شناخت اشیا سروکار دارد. بعد، این بازی از نیمکره‌ی راست استفاده می‌کند که این نیمکره با الگوی شناخت کار می‌کند.

از این گذشته، شطرنج به شما کمک می‌کند تا حافظه‌تان را تقویت کنید و تفکر استراتژیک را یاد بگیرید.

۱۰. با کاراته‌باز درون‌تان ارتباط برقرار کنید

ورزش های رزمی

مطالعه و یادگیری یک هنر رزمی ـ مثل کاراته ـ واقعا باارزش است. با یادگرفتن هنر رزمی، یاد می‌گیرید که از خودتان دفاع کنید. به‌علاوه، نظم و انضباط و توانایی تمرکز هم کسب می‌کنید. تمرین هنرهای رزمی به شما کمک می‌کند تا تعادل، استقامت، هماهنگی و قدرت را در خودتان تقویت کنید و ذهن و بدن‌تان را آشتی دهید.
۱۱. سوار بر موج‌ها شوید

موج سواری

فلو یا تچان یک حالت ذهنی است. در این حالت آنقدر در کاری که انجام می‌دهید غرق می‌شوید که خودتان را فراموش می‌کنید، زمان از حرکت باز می‌ایستد و با کاری که در آن لحظه در حال انجامش هستید یکی می‌شوید. موج‌سوای یکی از بهترین راه‌های تجربه این حالت است، به این خاطر که:

    محیطی چالش‌برانگیز دارد. وقتی موج‌سواری می‌کنید، همیشه چیزهای پیش‌بینی نشده‌ای در انتظار شما هستند. به خاطر همین، باید همیشه روی کاری که انجام می‌دهید کاملاً متمرکز باشید.
    اهداف مشخص دارد. از این واضح‌تر نمی‌شود: سوار بر موج‌ها شوید و از تخته موج‌سواری سقوط نکنید.
    همان لحظه نتیجه را می‌بینید. از دو حالت خارج نیست: یا موفق می‌شوید موج‌سواری کنید یا موفق نمی‌شوید!

۱۲. میل بافتنی دست‌تان بگیرید

بافتنی ببافید

کارشناسان معتقدند کارهای دستی برای افرادی که از اضطراب، افسردگی و یا درد مزمن رنج می‌برند مفید است. در واقع، کارهای دستی فایده‌هایی شبیه مدیتیشن دارند. ویکتوریا شیندلر، کاردرمانگر، توضیح می‌دهد که حرکت‌های متناوب به عنوان مثال بافتن، رشته‌های عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کند که این رشته‌ها نیز پاسخ‌های جنگ‌ و گریز را آرام می‌کنند.
۱۳. قلم در دست بگیرید

بنویسیدداشتن یک دفترچه‌ی خاطرات به شما کمک می‌کند افکارتان را منظم کنید، برنامه‌ریزی کنید که چطور به اهداف‌تان برسید، مشکلات را حل کنید و همچنین به عنوان یک مکانیزم ضد استرس عمل می‌کند. به علاوه، دانشگاه آستن در تگزاس ادعا کرده که نوشتن منظم، سلول‌های ایمنی موسوم به لنفوسیت تی را تقویت می‌کند.

در نهایت، نوشتن به شما کمک می‌کند که خودتان را بهتر بشناسید و همچنین کمک می‌کند دریابید چه چیزهایی خوشحال‌تان می‌کند و چه چیزهایی انرژی شما را می‌گیرد. با دانستن این موضوع می‌توانید بیشتر به سمت کارهایی بروید که برایتان لذت‌بخش هستند و از موقعیت‌ها و آدم‌هایی که ناراحتتان می‌کنند فاصله بگیرید.
۱۴. در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید


دانش قدرت است. با شرکت در کلاس‌های آنلاین و تبدیل آن به یک سرگرمی، تمام این موارد را به دست می‌آورید:

* یادگرفتن مهارت‌های جدید احساس مفید بودن را در شما افزایش می‌دهد. به این معنی که به توانایی‌تان در دستیابی به نتایجی که می‌خواهید، باور پیدا می‌کنید.

* یادگیری، شما را در کارتان باارزش‌تر می‌کند که این حتی می‌تواند باعث شود ترفیع هم بگیرید.

* یادگیری مغزتان را تحریک می‌کند و به شما کمک می‌کند ذهن‌تان را آماده نگه دارید.
۱۵. یک زبان جدید یاد بگیرید


یاد گرفتن زبان جدید به شما اجازه می‌دهد وقتی سفر می‌روید بتوانید با اهالی آن زبان ارتباط برقرار کنید. همچنین، مسلط بودن به دو یا سه زبان، برای رزومه‌ی شما عالی است.

قسمت جالب ماجرا این است که تحقیقات نشان داده‌اند مغز افراد دو زبانه نسبت به مغز افراد تک زبانه متفاوت عمل می‌کند. یادگرفتن زبان جدید شما را باهوش‌تر می‌کند، از شما شخص قاطع‌تری می‌سازد و حتی باعث می‌شود بتوانید به زبان مادری‌تان بهتر صحبت کنید. از این گذشته، یادگیری زبان جدید احتمال زوال عقل را کاهش می‌دهد.
۱۶. به دلقک درون‌تان توجه کنید


تمرین تردستی کنید. تردستی تمرکز و هماهنگی چشم و دست شما را بهبود می‌دهد. به‌علاوه‌، نوعی مدیتیشن هم حساب می‌شود، چون تمام توجه شما روی اشیایی که درحال پرتاب به بالا هستید متمرکز می‌شود. در واقع تردستی اثری مشابه حالتی دارد که چهار زانو روی زمین نشسته‌اید و ریلکس می‌کنید.

همچنین در سال ۲۰۰۴ تحقیقی در دانشگاه رُزنبرگ آلمان نشان داد که یاد گرفتن تردستی باعث می‌شود قسمت‌های خاصی از مغز رشد کند. اما متاسفانه همین که این کار را متوقف کنید، مغز به حالت اولش برمی‌گردد، پس باید ادامه دهید.

در نهایت بخشی از زمانی را که در حال حاضر در فیسبوک، اینستاگرام یا جلوی تلویزیون می‌گذرانید به داشتن یک سرگرمی جدید اختصاص دهید. بی‌نهایت سرگرمی وجود دارد که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید،‌ اما می‌توانید با همین ۱۶ سرگرمی شروع کنید تا در عین حال به بهبود زندگیتان هم کمک کرده باشید.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لیزر موهای زائید , طب سوزنی , بارداری بعد از لیپوماتیک , ,
:: برچسب‌ها: سرگرمی , تفریح , کیفیت , احساس , خلاقیت , بهبود , مدیتیشن , ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

ایران به سرزمین چهارفصل معروف است و به سبب برخوداری از موقعیت های و منابع توریستی مختلف گزینه های متنوعی برای سفر در اختیار علاقه  مندان قرار می دهد تنوع آب وهوا در ایران به حدی است که نقاط گرمسیر در فصل سرد میزبان مسافران بسیاری از نقاط سردسیر است نواحی جنوبی و جزایر سواحل حاشیه خلیج فارس به علت آب و هوای گرم بیشتر در فصل پاییز و زمستان مورد استقبال قرار می گیرد یکی از این جزایر ، جزیره قشم است . این جزیره گرمسیر درجنوب ایران در نزدیکی دهانه تنگه هرمز واقع شده است این جزیره در بهار و پاییز از آب وهوای بسیار دلپذیری برخوردار است قشم با وسعتی حدود ۱هزار و ۵۳۲ کیلومتر مربع بزگترین جزیره خلیج فارس محسوب می شود و نه تنها بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا بلکه دارای مساحت بیش از ۲۴ کشور عضو سازمان ملل برای مثال جزیره قشم ۲ ونیم برابر بحرین و نیم برابر سنگاپور ، ۲۵برابر سان مارینو ، ۵ برابر مالدیو ، ۷۰ برابر ماکائو . … است.

سفر به جزیره قشم برای کسانی مناسب است که اقلیمی خشک و کم باران را می پسندند . میزان بارش سالیانه در این جزیره بسیار اندک است ، با این حال ، قشم در برخی نقاط از نظر سفره های آب زیر زمینی غنی می باشد و در گذشته تا به حال تامین کننده آب شیرین برخی جزایر همجوار بوده است .

جزیره قشم دارای دو فصل گرم و معتدل است . فصل گرم جزیره طولانی و رطوبتی است و فصل معتدل جزیره کوتاه است .

درجه رطوبت در سواحل دریا بسیار بالا است و هرچه به سوب داخل جزیره می روید شدت آن را رفته رفته کمتر احسای می کنید  به طوری که حداکثر متوسط رطوبت هوا به ۸۰ درصد و حداقل متوسط رطوبت به ۵۲ درصد می رسد .

میانگین دمای جزیره قشم ۲۷ درجه سانتی گراد است و اگر در ماه های تیر و مرداد به این جزیره سفر کنید با حداکثر دما در سال مواجه خواهید شد و در ماه های دی و بهمن کمترین دما در این جزیره را تجربه خواهید نمود .

زبان :

مردم جزیره به زبان جزیرتی سخن می گویند زبان جزیرتی زبانی است آمیخته با زبان ها و گویش های ایرانی چون فارسی لار ، فارسی بندری و گویش های عربی و نیز بعضی از واژهایی چون حبشی ، هندی ، آفریقایی ، پرتغالی ، البته مردم غیر بومی به گویش های ایرانی جنوبی سخن می گویند .

مذهب :

مذهب بیشتر مردمان جزیره قشم اسلام است و درصد کمی از آنها دین کلیمی و زرتشتی هستند . بیشتر مسلمانان سنی شافعی و شمار کمی از آنان شیعه مذهب هستند که بیشتر شیعیان در شهر قشم سکونت گزیده اند .

پوشاک :

لباس بومی مردم از لحاظ جنس و رنگ متناسب با محیط آب و هوایی گرم و نمناک جزیره است . اگر به این جزیره سفر می کنید مردان را با پیراهن کتانی راسته که بلندای آن تامچ  پا می رسد خواهید دید آنها دستاری سفید و یا رنگ نقش دار را نیز به سر می بندند .

زنای بومی نیز پیراهنی راسته و بلند که باطرح و نقش و نگارهای زیبا تزئین شده است می پوشند اما مردم غیر بومی ، پوشاک معمولی و رایج مردم ایران برتن می کنند.

 مسکن :

ساختمان خانه ها در جزیره قشم متناسب با آب و هوای منطقه ساخته شده است بیشتر خانه ها با سنگ ، گچ ، خشت ، آجر و چوب ساخته شده اند که بافت قدیمی سنتی جزیره قشم را نشان می دهد .

خانه ها دیگر از مصالح جدید و بادوام تری چون آجر ، سیمان ، پنجر های فلزی و …. ساخته شده که نماینگر باقت جدید جزیره قشم هستند .
صنایع دستی قشم :

صنایع دستی هر سرزمین برخاسته از آب و رسوم و فرهنگ و تمدن آن سرزمین می باشد در سفر خود به جزیره قشم می توانید از دیدن آثار سوزن دوزی خوس دوزی و رو دوزی که بادقت خاص و ظرافت مثال زدنی خلق شده اند لذت ببرید . باتوجه به موقعیت جغرافیایی صنایع دستی نیز از تنوع خاصی برخوردار است . تک (نوع سبد دسته دار برای حمل مواد غذایی ) طناب ، سوند ( نوعی حصیر ) ، کتل ( نوعی زنبیل ) از جمله این آثاراست . زنان قشم به قال بافی و گلیم بافی توجه ویژه دارند و شغل برخی از مردان قشم ماهیگیری ، گرگور بافی و توربافی است .
پوشش گیاهی قشم :

اگر شما هم از علاقه مندان به دیدن پوشش های متنوع گیاهی هستید در این جزیره می توانید گیاهان و پوشش های گوناگون را در سفر خود به جزیره قشم ببینید مهمترین این گیاهان درختان و درختچه هایی نظیر کهور کنار(سدر) نخل وحشی ، گز ،کرت ، خرزهره ، انبو ، حرت (مانگرو) لور ، سلم ، کرنا ، و نیز گیاهان دارویی صنعتی مثل پنیرک ، ترشک ، آویشن ، کاسنی ، خرگ ، زیره سیاه ، اسپهوش ، تخمشربتی ، مشکوشک و غیره که در آن روئیده اند . یکی از عجایب و دیدنی های این جزیره لوراست که نام دیگر آن درخت انجیر معابد ، انجیر هندی ، ویا انجیر پرتقالی است . این گیاه درختی استوایی است با ریشه های هوایی متعدد و میوه رسیده نارنجی رنگ که از زیبایی خاصی برخوردار است .

حرا درختچه ای زیباست که از دیدنیهای این منطقه محسوب می شود و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند . این درخت همیشه سبز ، در مناطق با تلافی جزیره به خصوص در مناطق باتلاقی شمالی قشم می روید که به هنگام مد دریا در آب فرو می رود و با کمک خاصیت تصفیه ای خود بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن رادفع می کند .
جانوران و پرندگان قشم

این جزیره به لحاظ برخورداری از تنوع موجوداتی اهلی و غیر اهلی نظیر بز ، خرگوش ، روباه ، شغال ، آهو ، جوجه تبغی ، سوسمار ، لاک پشت ، خرچنگ از نقاط دیدنی برای علاقه مندان به طبیعت گردی است .

پرواز باشکوه پرندگان بر فراز آبهای خلیج فارس بر زیباییهاب این منطقه افزوده است . جزیره دارای دو دسته پرنده بومی و مهاجر است . وباتوجه به ویژگی آب و هوایی در منطقه خلیج فارس بیشتر از ۳۰۰ گونه پرنده در آن شناسایی شده است ، که بیش از ۱۲۰ گونه از این پرندگان در جزیره قشم و به خصوص در جنگل دریایی حرا به چشم می خورند .

از پرندگان ساکن جزیره ، می توان به پرستوهای دریایی ، کفچه نوک ، سلیم خرچنگ خوارو گونه مختلفی از حواصیل ، پرندگان کنار آبچرا ، فلامینگوهای (زیستگاه فلامینگوها در نواحی جنوبی و درنزدیکی سواحل مسن است که به صورت گروهی پرواز می کنند) اشاره نمود همچنین گونه های دیگری چون کاکایی دودی ، بوبی قهوه ای ، چاخ لق هندی ، حواصل ارغوانی و هویره در این جزیره شناسایی شده اند .

درجزیره ، قشم ۱۹ گونه پرنده بومی و ۷۶ گونه مهاجر وجود دارد و می توان از مهاجران زمستانی بع گیلان شاه خالدار خروس کولی دشتی و پلکان خاکستری اشاره کرد .

عقاب ماهیگیر از دیگر شمار پرندگان ساکن در جزیره محسوب می شود که پرنده ای است شکاری و در تمام سواحل صخره ای قشم و نیز در سراسر جنگل دریایی حرا به صید ماهی می پردازد که تعداد آنها در قشم بی شمار است .
دیدنی های جزیره قشم

قشم با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ، دارای جاذبه ها و دیدنی های طبیعی بسیاری است که چشم هر بیننده را به خود جلب می نماید و ازجمله می توان به جزایر مرجانی که آب سنگ های مرجانی از غنی ترین اکوسیستم های دریای جهان محسوب می شوند و در نواحی جنوبی جیره و به خصوص در اطراف نزدیک سواحل شیب دراز است اشاره نمود از دیگر جزایره جزیره هنگام (اکواریوم طبیعی ) و جزایر ناز می باشد  که در بخش جنوب شرقی قشم و شامل چند جزیره کوچک وبزرگ است . درسفر خود به جزیره قشم حتماً به سواحل تخم ریزی لاک پشت ها درنزدیکی سواحل نمکدان و جنگل دریایی حرا و زیستگاهی دلفین ها در نواحی شمالی جزیره و بام قشم (دشتی در ارتفاعات ) ، دره ستاره ها و به خصوص تنگه زیبا و اعجایب انگیزه چاکوه سر بزنید .
جنگل های دریایی حرا ؛ آشیانه پرندگان و آبزیان قشم

یکی از تالاب  های و اکوسیستم های آبی مهم در ایران منطقه حرا در ساحل شمالی جزیره قشم می باشد .

جنگل حرا با مساحتی حدود هزارو ۵۰۰ هکتار در آب های شور دریا قرار گرفته است و به دلیل غنای طبیعی ، آشیانه خوبی برای پرندگان و آبزیان به شمار می آید و به دلیل ویژگی جزر و مدی که به هنگام مد دریا ، در آب فرو می رود ، موجب پر مایگی مواد غذایی در آبراهه های آن شده است و نام علمی حرا به حکیم و فیلسوف ایرانی ابوعلی سینا نسبت داده شده است .
جزیره قشم

جزیره قشم

غار نمک ؛ معدن کریستال

غارهای بزرگی در دل کوه نمک وجود دارد و به فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قشم واقع شده است . در بخش جنوب غربی جزیره کوه گنبدی شکل نمکدان و غارهای بزرگی پوشیده از کریستال های نمک دیده می شود.

غارهای خربس

غارهای خربس به فاصله ۱۱ کیلومتری از شهر قشم برروی کوهی مشرف به دریا در نواحی جنوبی جزیره قرار گرفته است . درون غارها ، دهیلیزها و دالان هایی به چشم می خورد که تابه امروز به همان صورت خود باقی مانده است . این غارها که پیشنه آن به روزگار ماد باز می گردد ، به احتمال زیاد پناهگاه مردمان در هنگام یورش دشمن و …. بوده است .

ساحل معروف لاک پشت ها

اگردرفصل بهار به جزیره سفر می کنید دیدار از سواحل ماسه ای جزیره قشم را به شماپیشنهاد می کنیم . دراین سواحل لاک پشت های دریایی بسیاری برای تخم ریزی از لانه خود بیرون و در هنگام شب به سواحل می آیند که پس ازتخم ریزی ، به دریا بازمی گردند این یکی از دیدنیهای بی نظیر ساحل گرم و نمناک جزیره است .عمرلاک پشت دریایی بسیار طولانی است و سواحل ماسه¬ای قشم از آغاز بهار پذیرایی لاک پشت ها مختلف از نوع سبز و عقابی است .

بناها و آثار تاریخی ؛ یادگار هخامنشیان و ساسانیان

جزیره قشم علاوه بر سواحل پوشیده از ماسه های مرجانی و جاذبه های دیدنی دارای آثار و بناهای تاریخی مهمی از جمله قلعه پرتغالی ها ، قبرستان انگلیسی ها (در نزدیکی با سیعدو) تپه تاریخی کولقان ، سد تاریخی گوران ، سد تاریخی پی پشت قنات تاریخی زینبی ، قلعه نادری ، بقعه ها ، مساجد و … است . آثار بجامانده در جزیره قشم نشان می دهد که این جزیره در زمان مادها ، هخامنشیان و ساسانیان نیز آباد و پر رونق بوده است و در زمانهای مختلف به نام های بنی کوان ، ابرکاخان ، لافت و ….شهرت داشته و باگذشت زمان نام هایی چون گشم، قشم متداول گشته و چون شکل جزیره ، به صورت ترکش تیر است شاید اسم کیش هم مربوط به همین جزیره باشد .

بنا صخره ای در نزدیک شهر باستانی خربس .صخره ای به چشم می خورد که در آثاری از معماری دوران گذشته است . درون صخره یک تالار و اتاق هایی وجو دارد و با کاوش های صورت گرفته نشانه ای از دوره جکومت مادها در این منطقه بوده است .

برکه  بی بی : در روستای قشم آب انباریا برکه های متعددی وجود دارد ازجمله می توان به برکه بی بی اشاره کرد که از برکه های قدیمی جزیره به شمار می آید و در آبادی کوشه نیز قرار گرفته است .

قلعه پرتغالی ها : این قلعه در محله مسنی در شهر قشم قراردارد که از سنگ مرجانی دریایی و ساروج ساخته شده است در سال ۱۵۰۷ میلادی ، آلبوکرگ ، جزایر دهاننه خلیج فارس را به تصرف خود درآورد و از این طریق بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط یافت ، دراین مدت آنها به ساختن دژها پرداختند (ازجمله دژهای هرمز ،قشم و لارک) قلعه قشم ، با مساحتی بیش از ۲ هزار متر مربع ساخته شده این دژ راست گوشه است و چهارگوشه بارورهای بلند دارد که توپ و منجنیق برروی آن مستقر شده اند و سرانجام در سال ۱۶۲۲ میلادی توسط امام قلی خان سردار بزرگ عصر صفوی به تصرف درآمد .

بقعه ها : ازقدیمی ترین بقعه های جزیره قشم می توان بقعه برج و بقعه بی بی مریم را نام برد .

بقعه برخ : در روستای کوشه قراردارد و این بقعه مربوط به مزار شیخ برخ اسود می باشد .

بقعه بی بی مریم : بنای این بقعه مربوط به هزار پیر زنی مقدس است .

مساجد :

در جزیره قشم مساجد از تنوع شکلی و ساختاری بسیاری برخوردار است . مساجد نقش اصلی در زندگی روزمره مردم این جزیره دارد . مسجد قبا در هلر و دمچاه در شهر قشم ، مسجد شیخ برخ وبی بی از مهمترین این مساجد هستند .

مسجد شیخ برخ : قدیم ترین مسجد جزیره است که درکنار مقبره برخ الا سود احداث شده است .

مسجد بی بی : یکی دیگراز مساجد قدیمی جزیره است . این مسجد در محله مسنی و در نزدیک قلعه سنگی شهر قراردارد که به دستور بی بی صوغیه ساخت شده و در حال حاظر به مسجد جامه شهر قشم معروف است .

سابقه سکونت تاریخی اقوام :

قبایلی چون بنی معین ، بنی ادریس ، بنی تمیم پس از آنکه از نجد عربستان به ایران مهاجرت کردند و بعد از نقل و مکانهای متعدد سرانجام قشم را برای  زندگی انتخاب نمودند . از نظر نام خانوادگی ، طایفه ها و گروه های معروف قشم به خانواده ایمانی ، صالحی ، شمسی پور ، حاج عبداله ، رحیمی ، تقی زاده ، مولوی و … تفکیک شده اند



:: موضوعات مرتبط: لیفت با نخ , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , بارداری بعد از لیپوماتیک , شایعات و حقایق لیپوساکشن , جراحی شکاف لب و کام , ,
:: برچسب‌ها: گردشگری , سفر , جزیره , ایران , قشم , توریست ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

روز را با عشق شروع کنید،

                     با عشق سپری نمایید
                                  و با عشق به پایان ببرید.

سپری کردن روز با عشق یعنی شما تلاش کنید که سخاوتمند باشید ، از بقیه تعریف کنید و متواضع و صادق باشید. حکمت نهفته در این روش ، ساده است. در طی روز به دفعات اهمیت زندگی با عشق را به عنوان بالاترین اولویت به خود یادآوری نمایید. بدین ترتیب، وقتی موردی مهمتر از عشق در زندگی شما وجود نداشته باشد معجزه ای در زندگی شما رخ می دهد. «مسائل بی اهمیت» در حد خود در نظر گرفته می شوند و فرد به زیبایی و شاد ی زندگی آگاه می گردد. هر روز از زندگی روزمره ما کیفیتی فوق العاده می یابد و ما مهمترین واقعیت زندگی را تجربه می کنیم.

«روز را با عشق شروع کنید»

یعنی هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، قلب خود را بگشایید، و تصمیم خود را در مورد دوست داشتن همه جنبه های زندگی به خود یادآوری نمایید.

«روز را با عشق سپری نمایید»

یعنی انتخاب و اعمال شما از تصمیم شما مبنی بر این که دوست بدارید، صبور ، مهربان و آرام باشید سرچشمه می گیرد. کلیه امور را در حد اهمیت خود بررسی کنید و از آن یک مورد شخصی نسازید و بیش از حد با مسائل درگیر نگردید. پس به خود و دیگران اجازه دهید که قدری ناکامل بوده و نواقصی داشته باشند و بیش از حد پیشنهاد و انتقاد نکنید . سپری کردن روز با عشق یعنی شما تلاش کنید که سخاوتمند باشید ، از بقیه تعریف کنید و متواضع و صادق باشید. در طی روز به دفعات اهمیت زندگی با عشق را به عنوان بالاترین اولویت به خود یادآوری نمایید. بدین ترتیب، وقتی موردی مهمتر از عشق در زندگی شما وجود نداشته باشد معجزه ای در زندگی شما رخ می دهد.

«روز را با عشق به پایان ببرید »

یعنی لحظاتی از روز را به یادآوری و سپاسگزاری اختصاص دهید. شاید به دعا کردن یا تأمل و تفکر بپردازید یا به روزی که سپری کرده اید نظری بیندازید و در حین مرور کارهای روزانه متوجه شوید که هدف زندگی و عشق با اعمال و انتخاب های شما به خوبی هماهنگ شده اند. شما این کار را انجام داده اید نه به خاطر کسب امتیاز یا سخت گیری به خود، بلکه صرفاً برای تجربه نمودن آرامش تام با هدف دوستی و شناخت فضاهایی که فردا با عشق بیشتری در آن عمل نمایید.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لاغری موضعی با کویتیشن , بارداری بعد از لیپوماتیک , ,
:: برچسب‌ها: عشق , متن ادبی , سخاوت , معجزه , مهربان , آرام ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد